یوتاب

پروژه و پایان نامه , مقاله , تحقیق , سوالات , طرح توجیهی و کار آموزی, فروشگاه جامع مهندسی صنایع, مدیریت و مقالات آموزشی مهندسی صنایع و مدیریت, MCDM فازی

یوتاب

پروژه و پایان نامه , مقاله , تحقیق , سوالات , طرح توجیهی و کار آموزی, فروشگاه جامع مهندسی صنایع, مدیریت و مقالات آموزشی مهندسی صنایع و مدیریت, MCDM فازی

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مدیریت زنجیره تامین لارج تلاش دارد رویکردهای ناب، چابک، ارتجاعی و سبز را در فضای مدیریت زنجیره تامین کناره هم بنشاند تا از مزایای تک تک آنها بهرمند شده و همزمان کاستی های آنها را بپوشاند. به عنوان مثال در مدیریت زنجیره تامین ناب تلاش بر این است تا سطح موجودی انبار به صفر برسد و مدیریت زنجیره تامین چابک هدف خود را بر پاسخ فوری به مشتری و بازار می گذارد. مدیریت زنجیره تامین ارتجاعی (Resilient) در پی حفاظت از زنجیره تامین در زمان بروز صوانح و چالش های پیش بینی نشده است و در نهایت رویکرد سبز به دنبال حفاظت از طبیعت و محیط زیست در مقابل ضایعات مستقیم و غیرمستقیم می باشد.

ایده مدیریت زنجیره تامین LARG در واحد تحقیقاتی مهندسی مکانیک و صنایع دانشکده علوم و تکلونولوژی دانشگاه جدید لیسبون شکل گرفته و توسعه داده شده است.

 زنجیره تامین لارج (ناب، چابک، تاب آور،سبز), مجموعه مقالات بیس زنجیره تامین LARG, مقاله بیس زنجیره تامین

فایل حاضر شامل  12 مقاله بیس با فرمت Pdf ،مرتبط با زنجیره تامین لارج می باشد که می توانید بصورت یکجا آن را در اختیار داشته باشید.

اضافه می گردد به دلیل اینکه زنجیره تامین LARG ،رویکردهای ناب، چابک، تاب آور و سبز را توامان شامل می شود از مقالات موجود در فایل می توان در هر یک از رویکردهای چهارگانه بصورت مجزا یا تلفیقی هم استفاده نمود.
  • ADMIN

شرکت هرشی یکی از قدیمی ترین کارخانه های شکلات سازی در آمریکا است که به همین خاطر یکی از نمادهای آمریکایی محسوب می شود.

 این شرکت یکی از شرکت های گروه Milton Hershey است, دیگر شرکت ها شامل موارد زیر هستند:

Hershey Trust Company, Hershey Entertainment and Resorts Company

 

فایل زیر حاوی پاورپویت ترجمه شده یکی از دانشگاههای مطرح ایالات متحده، در زمینه وضعت استراتژیک شرکت هرشی می باشد که موارد زیر را در بر می گیرد:

معرفی شرکت هرشی

ماموریت شرکت هرشی

استراتژی شرکت هرشی

محصولات

فرصتها و تهدیدهای شرکت هرشی (ماتریس EFE)

نقاط ضعف و قوت شرکت هرشی (ماتریس IFE)

ماتریس بررسی رقابتی CPM

ماتریس SWOT

ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

ماتریس گروه مشاوران بستن BCG

ماتریس داخلی و خارجی IE

ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

 

دانلود


  • ADMIN

معمولا" از فصل دوم پایان نامه تحت عناوینی چون "بررسی مبانی تحقیق"، "بررسی مبانی نظری پژوهش" یا "بررسی ادبیات موضوع" و... نام برده می شود و تقریبا" بخش زیادی از پایان نامه را به خود اختصاص می دهد. معمولا" دانشجویان این فصل را ساده ترین بخش کار پایان نامه قلمداد می نمایند چرا که معتقدند با جستجویکلیدواژه های تحقیق در اینترنت می توانند مطالب آماده ای را پیدا نمایند و فقط لازم است که این مطالب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این در حالیست که این تصور، تصور اشتباهی بوده و اهمیت تدوین درست فصل 2 کمتر از سایر فصل های پایان نامه نیست.

 

در این فایل برای آشنایی شما با نحوه نگارش فصل دوم(مبانی نظری و تجربی) برآن شدیم تا یک نمونه از فصل دوم پایان نامه را تهیه کنیم. پایان نامه مورد نظر در رابطه با استراتژی های نگهداری و تعمیرات، می باشد. شما می توانید با مشاهده فایل مذکور بخوبی با نحوه نگارش پایان نامه آشنا شوید و در صورت نیاز از مطالب موجود در فایل در تحقیقات مشابه استفاده کنید.

 

مشخصات فایل فشرده

فایل world فصل دوم به همراه منابع (62 صفحه)


  • ADMIN

کنترل فرآیند آماری

STATISTICAL PROCESS CONTROL (SPC)

اگر قرار باشد یک محصول مشخصات مورد نظر مشتری را دارا باشد آنگاه این محصول باید بوسیله یک فرایند پایدار یا تکرارپذیر تولید گردد. به عبارت دیگرفرآیند تولید باید از تغییرپذیری کمی در حول مقدار هدف یا ابعاد اسمی(Nominal Dimensions)  مشخصات کیفی محصول یا خدمت برخوردار باشد.

 

کنترل کیفیت آماری (SQC) شاخه‌ای از کنترل کیفیت است که شامل جمع‌‌آوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها برای استفاده در فعالیت‌های کنترل کیفیت می باشد. کنترل فرآیند آماری (SPC) و نمونه‌گیری برای پذیرش دو بخش اصلی کنترل کیفیت آماری‌اند. از طرفی همه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده یا سیستماتیک ضروری برای دستیابی به اطمینان کافی درباره برآورده شدن نیازهای کیفی تعریف شده محصول یا خدمت را تضمین کیفیت می‌نامند.

 

محتوای فایلهای فشرده:

پاورپوینت آموزش کنترل فرایند آماری(SPC) در Minitab شامل 176 اسلاید

پروژه کنترل فرایند آماری(SPC) 53 صفحه world

آموزش کنترل فرایند آماری(SPC) 131 صفحه pdf


  • ADMIN

نحوه طراحی پرسشنامه های تاپسیس و ویکور یکسان است. روش های VIKOR و TOPSIS انواع متفاوتی از نرمال سازی را برای حذف واحدهای سنجش معیارها بکار می گیرند، در حالی که روش VIKOR از نرمال سازی خطی و روش TOPSIS از نرمال سازی برداری استفاده می کنند. مقدار نرمال سازی شده در روش VIKOR به واحد سنجش معیار وابسته نیست و این در حالی است که مقادیر نرمال سازی شده توسط روش TOPSIS ممکن است به واحد سنجش معیار وابسته باشند.

نکته حائز اهمیت اینست که هنگام پرکردن پرسشنامه ویکور و تاپسیس، میتوان هم از مقادیر کیفی و هم از مقادیر کمی استفاده کرد.

 پرسشنامه TOPSIS و VIKOR, دانلود پرسشنامه ویکور و تاپسیس

 

فایل حاضر به صورت WORD  بوده وتوضیحات اضافی به صورت هایلایت در آن ذکر شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده در فایل شما می توانید در عرض چند دقیقه پرسشنامه را با تحقیق خود متناسب سازی کرده و از آن استفاده کنید.




  • ADMIN
نظام مدیریت HSE یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همه برنامه های توسعه ی صنعتی یا تشکیلات سازمانی می باشد.
در حقیقتHSE، موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در پروژه ها تحت کنترل خود در می آورد. به عبارت دیگر در هر کدام از شاخه هایHSE ،مواردی گنجانده شده که هر یک به تنهایی شامل موارد متعددی می باشد که در زیر به آنها اشاره می شود.
بهداشت(H): درپروژه های مختلف که شامل بهداشت عمومی (فردی) بهداشت محیط و بهداشت حرفه¬ای می شود حائز اهمیت می¬باشد. بهداشت فردی به سلامت مجموعه افراد مربوط می شود، بهداشت محیط پیرامون پروژه را در بر می گیرد و بهداشت حرفه ای شامل یک سری آنالیزهای شغلی می شود.
ایمنی(S): درهر پروژه یک سری مخاطرات ایمنی وجود دارد که در صورت عدم رفع آن مغایرتها ممکن است منجر به حوادثی شود.در زمینه ایمنی در پروژه ها ، مسائل گسترده ای مطرح می شود که خود شامل چند دسته است. دسته اول مربوط به ایمنی در عملیات می باشد که خود شامل حفاری، کار در ارتفاع، جوشکاری و برشکاری، ایمنی ماشین آلات و… می باشد. دسته دوم مربوط به ایمنی در پروژه ها است که شامل ایمنی انبار، مدیریت حریق، محصورسازی، علائم هشداردهنده و … می باشد. و دسته سوم شامل ایمنی اشخاص در پروژه ها می باشدکه شامل استفاده از تجهیزات حفاظت فردی است.
محیط زیست(E): محیط زیست در پروژه های مختلف عمرانی شامل موارد هوا، خاک، آب می باشد که بسته به نوع منبع آلایندگی نوع آلاینده متفاوت می باشد. در پروژه های عمرانی آلودگیهای منتشره بیشتر شامل آلودگی خاک از طریق انتشار مواد نفتی مثل گازوئیل که جهت سوخت ماشین آلات بکار می رود می باشد، که از منبع نگهدارنده نشت می کند و یا آلودگی هوا از طریق انتشار گازهای هیدروکربن نسوخته از اگزوز ماشین آلات می¬باشد که نیاز به تعمیر و نگهداری میباشد. در ضمن با توجه به پیشرفت تکنولوژی درحفاریهای عمرانی و فعالیتهای مختلف از تجهیزات پیشرفته استفاده میشود که باعث آلودگی صوتی در مناطق شهری میگردد.
بررسی علمی و نوین سه عامل سلامت(Health)، ایمنی(Safety)و محیط زیست (Environment) در انجام کلیه پروژه های عمرانی، معدنی و نفت و گاز که هم اکنون جزئی جداناپذیر از پروژه ها در دنیا محسوب می شوند ولی در کشورهای در حال توسعه تنها جنبه انتخاب دارند و هنوز صورت قانون به خود نگرفته است، از اهداف همایش می باشد. در حقیقت با برگزاری کنفرانسی با ابعاد بین المللی و آشنایی با تحقیقات صورت گرفته در جهان، می توان حجم نیاز به HSE در کشور را سنجید و در صورت لزوم برای کاهش هزینه اتفاقات توسط کارفرمایان که اغلب ادارات و سازمان های دولتی هستند، تبدیل به ضابطه و قانونی جامع گردد.
 
 
 
کلیه ی اسلایدها (81 اسلاید) دارای پوسته و افکت می باشند و قابلیت ویرایش نیز در فایل اصلی گنجانده شده است.

  • ADMIN

ارگونومی به عنوان رشته ای از علوم که به دست آوردن بهترین ارتباط میان انسان و محیط (کار و زندگی) هدف اصلی آن است، تعریف می شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیت ها و محدودیت های انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری)، استرس های کاری و محیطی (فیزیولوژی کار و روان شناسی صنعتی)، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک)، خستگی (فیزیولوژی کار و روان شناسی صنعتی) و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی) سر و کار دارد. بنابراین ارگونومی از علوم بسیاری تشکیل یافته است.

 

فایل حاضر شامل پاورپویت فارسی،در رابطه با ارگونومی و رعایت آن در محیط کار و زندگی روزمره می باشد که برای درک بهتر 6 فیلم آموزشی نیز در آن گنجانده شده است.
  • ADMIN

مدیریت دارایی‌، (به انگلیسی: Asset management) به مجموعه‌ای از سیستم‌ها و فرآیندهای روش‌مند برای نگهداری، به‌کارگیری و توسعه دارایی‌های یک نهاد، شرکت یا گروه، اطلاق می‌گردد. در این چارچوب عمومأ روش‌های مهندسی، با تجربیات و تئوری‌های اقتصادی ترکیب می‌شوند و با تکمیل این فرایند، ابزاری بوجود می‌آید، که بصورت منظم و با روندی منطقی، در تصمیم‌گیری‌های آتی، بکار برده می‌شود.

به عبارت دیگر، مدیریت دارایی چارچوبی را برای طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت آینده یک گروه یا مجموعه مشخص می‌نماید

به طور ساده هدف از این کار، افزایش سود و منفعت یک مجموعه، در جهت پیشبرد اهداف تعریف شده برای آن، بر پایه امکانات و منابع موجود است. این روش، ارزیابی‌های اقتصادی در سطوح مدیریت سرمایه‌گذاری‌های پروژه‌ای، شبکه‌ای و سیستمی را با هم ترکیب می‌کند. اطلاعات بدست آمده از این روش، به تصمیم‌گیری در جهت سرمایه‌گذاری‌های سودده آتی مجموعه مورد نظر، کمک می‌نماید.

 

فایل حاضر شامل  12 مقاله با فرمت Pdf،مرتبط با مدیریت دارایی می باشد که می توانید بصورت یکجا آن را در اختیار داشته باشید.



  • ADMIN

FMEA: اِف اِم ای اِی، یک روش تحلیلی در ارزیابی ریسک است که می کوشد تا حد ممکن خطرات بالقوه موجود در محدوده ایی که در آن ارزیابی ریسک انجام می شود وهمچنین علل و اثرات مرتبط با آن را شناسایی و امتیازدهی می کند.

مزایای آن :1-یک ابزار پیشگیری از خطرات است.2-یک روش مناسب کمی برای ارزیابی ریسک است.3-یک روش مطمئن برای پیش بینی مشکلات و تشخیص موثرترین و کم هزینه ترین راه حل های پیشگیری است.

این فایل ها حاوی مطالعه و آموزش تکنیک تجزیه و تحلیل خطا و آثار آن (FMEA) می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

محتویات فایل های قابل دانلود:

- فیلم آموزش FMEA به زبان فارسی به صوت کامل و با جزئیات کامل, (22 دقیقه)

- فایل WOLD معرفی تکنیکهای FMEA & FTA

- پاورپویت آموزش تکنیک FMEA, (126 اسلاید)

- pdf معرفی و آشنایی با تکنیک FMEA به همراه پاسخ به سوالات متداول



  • ADMIN

کی از مسائل و معضلات مهم زیست محیطی که شهرهای امروزی با آن مواجه هستند مدیریت زباله ها و  مواد زائد جامد شهری، صنعتی، درمانی و خطرناک می باشد. در این میان مدیریت مواد زائد صنعتی و خطرناک یا به اصطلاح پسماند های ویژه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح آن می تواند موجب آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی ، خاک، هوا در سطح گسترده ای گردد.یکی ازبخشهای مهم در مدیریت مواد جامد شهری، یافتن مکان مناسب جهت دفن زباله است.

 

فایل حاضر شامل  11 مقاله فارسی و انگلیسی با فرمت Pdf،مرتبط با مدیریت و مکانیابی دفن زباله و پسماند می باشد که می توانید بصورت یکجا آن را در اختیار داشته باشید.


  • ADMIN