یوتاب

پروژه و پایان نامه , مقاله , تحقیق , سوالات , طرح توجیهی و کار آموزی, فروشگاه جامع مهندسی صنایع, مدیریت و مقالات آموزشی مهندسی صنایع و مدیریت, MCDM فازی

یوتاب

پروژه و پایان نامه , مقاله , تحقیق , سوالات , طرح توجیهی و کار آموزی, فروشگاه جامع مهندسی صنایع, مدیریت و مقالات آموزشی مهندسی صنایع و مدیریت, MCDM فازی

آموزش QFD فازی به صورت گام به گام

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ

گسترش عملکرد کیفیت
Yoji Akao مبدع اولیه QFD و کسی است که از بعد علمی و گسترش عمومی این شیوه تلاش کرد. ابداع ابتدایی QFD، هنگامی رخ داد که در ذهن آکائو سوالی به این مضمون ایجاد شد: «ما در بحث کیفیت، به برخی اجزای محصول یا فرایند بسیار توجه می‌کنیم و درصدد آنیم که بدانیم کیفیت در مورد آنها رعایت شده است یا خیر. چرا این نقاط و نکات مهم کیفیت را که «نقاط تضمین کیفیتی» نام دارند، به عنوان نقاط کنترل و بازرسی در طراحی اولیه محصول و فرایند خود قرار ندهیم؟ در این صورت، از ابتدای طراحی محصول در راستای اولویت‌های خود گام برداشته‌ایم.»
مدل QFD یک رویکرد در طراحی است این رویکرد نخست در کارخانه کشتی سازی کوبه میتسوبیشی در سال 1972 مورد استفاده قرار گرفت. سپس در سال 1983 وارد آمریکا شد و اکنون در کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

تعریف QFD عبارت است از: « استقرار و به‌ کارگیری گام‌ به‌ گام یک شغل و عملی که کیفیت را با جزئیاتش در راستای سیستم‌های اهداف و ابزار در بر دارد ».
در مورد معادل فارسی Quality Function Deployment این نکته قابل ذکر است که خود عبارت انگلیسی برگرفته از معادلی ژاپنی است که در آن بویژه در واژه Deployment اختلاف نظر وجود داشت. تا مدتی بجای این واژه از واژه‌های Development یا Evolution استفاده می‌شد. هدف، استفاده از لفظی بود که واجد مفاهیم توسعه، تغییر و خلاقیت باشد. در هر صورت، آن چه هم‌اکنون به عنوان معادل فارسی برگزیده شده «گسترش» ناقص به‌نظر می‌رسد و شاید واژه «ارتقا» برای آن بهتر باشد.

 

در این فایل به صورت کامل، تکنیک QFD فازی توضیح داده شده است. این فایل WORD حاوی 19 صفحه توضیح کامل در رابطه با تکنیک QFD فازی بشکل گام به گام و کاملا تشریحی است که به صورت موردی در شرکت کاله انجام پذیرفته است.با توجه به موردی بودن تحقیق، تمام اعداد واقعی بوده و تکنیک QFD به صورت عملی در یک شرکت معتبر تست شده است. این فایل شما را برای تحلیل فصل چهارم پایان نامه یاری خواهد کرد، علاوه بر این شما می توانید از این فایل بصورت مستقیم در پایان نامه یا هر نوع تحقیق دیگر استفاده کنید.

 

مراحل تکنیک QFD فازی:

گام اول)تعیین مشخصه های مورد نیاز مشتری (خواسته ­های شرکت) (WHATs)

گام دوم)تعیین وزن مشخصه های مورد نظر مشتری و­ اولویت­بندی آنها

گام سوم)تعیین معیارهایی جهت ارزیابی عملکرد (HOWs)

گام چهارم)تعیین میزان ارتباط میان مشخصه ­های مورد­نیاز مشتری و معیار­های ارزیابی عملکرد و نیز ارتباط معیارها با یکدیگر

گام پنجم)تعیین اهمیت نسبی (RIj) و اهمیت وزنی (RIj*) معیارها و اولویت­بندی ­آنها

گام ششم)تعیین وضعیت هر آلترناتیو در مقابل معیارهای ارزیابی عملکرد (PHj)

گام هفتم)رتبه­ بندی


دانلود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی